tel. 660 79 44 64
e-mail:kontakt@senso-dzieci.pl
adres: 81-881 Sopot,
ul. Cieszyńskiego 22 (nad apteką)
Sopocki Ośrodek Integracji Sensorycznej
Integracja Sensoryczna
Integracja sensoryczna
polega na zrównoważeniu działania zmysłów dziecka poprzez usprawnienie działania połączeń układu nerwowego. Terapia integracji sensorycznej ma na celu poprawę przekazywania i odbierania informacji/bodźców zmysłowych oraz sposobu ich gromadzenia i przechowania. Poprzez odpowiednie ćwiczenia i zabawę z terapeutą w kontrolowanych warunkach na sali terapeutycznej dziecku dostarczane są bodźce sensoryczne, co prowadzi do polepszenia odczuwania bodźców zewnętrznych (z otoczenia), jak i wewnętrznych (z jego ciała). W ten sposób dzieci poprawiają swoją koncentrację, koordynację ruchową, zyskują prawidłowe odczuwanie swojego ciała w przestrzeni. Integracja sensoryczna wpływa na zrównoważony i prawidłowy rozwój dziecka.
Terapia SI jest skierowana do wszystkich dzieci posiadających problemy z integracją sensoryczną, a także jako terapia wspomagająca zalecana jest dzieciom ze spectrum autyzmu. Jest to terapia indywidualna.
Logopedia / Neurologopedia
Logopedia / neurologopedia
polega na korekcji wad wymowy dziecka spowodowanej np. zbyt długim używaniem smoczka, a także polepszeniem motoryki aparatu mowy czy też naprawą innych zaburzeń i deficytów mowy, spowodowanych różnymi okolicznościami. Obejmuje również swoim zakresem wsparcie i rozwój kompetencji komunikacyjnych dziecka. Odbywa się poprzez wspólną zabawę dziecka z terapeutą. Czasami nawet poprzez „smaczne” ćwiczenia, jak oblizywanie przez dziecko nutelli lub miodu z buzi, aby usprawnić działanie języka. Terapia ta jest skierowana do wszystkich dzieci posiadających problemy z mową. Jest terapią indywidualną lub grupową.
Terapia Behawioralna
Terapia behawioralna
polega na promowaniu zachowań pożądanych i eliminacji lub oduczeniu zachowań niepożądanych. Wzmacnianie zachowania Twojego dziecka ma na celu dostosowanie jego zachowania do sytuacji lub norm społecznie akceptowalnych. Jej podstawowym złożeniem jest przyjęcie, że dziecko może zostać nauczone odpowiednich zachowań lub ich oduczone, a zatem terapia ta pokazuje i promuje właściwe interakcje Twojego dziecka z otoczeniem. Skierowana do dzieci ze spectrum autyzmu i innego rodzaju zaburzeniami w sferze społecznej. Jest to terapia indywidualna.
Trening Umiejętności Społecznych
Trening umiejętności społecznych
polega na kształtowaniu zachowań niezbędnych do funkcjonowania w społeczeństwie. Nauka tych zachowań wymaga czasami większej cierpliwości i nie dla każdego dziecka zachowania te są naturalne. Trening ten odbywa się poprzez wspólną zabawę dziecka z terapeutą, uczy odpowiednio rozpoznawać emocje, hamuje spontaniczne i niekontrolowane reakcje, pomaga odnaleźć się w grupie rówieśniczej. Skierowany do dzieci ze spectrum autyzmu i innego rodzaju zaburzeniami w sferze społecznej. Jest to terapia indywidualna lub grupowa.
Konsultacje psychiatryczne
Konsultacja psychiatryczna
obejmuje konsultację z lekarzem psychiatrą dzieci i młodzieży (60 min.)
Diagnoza autyzmu
Diagnoza autyzmu
obejmuje 3 spotkania z psychologiem, w tym wywiad/rozmowę z rodzicami, analizę dokumentacji medycznej, wykonanie wywiadu ADiR, obserwację przez psychologa dziecka, wykonanie ADOS- 2, omówienie wniosków oraz pisemną informację nt. wyników badania. Każde ze spotkań z psychologiem trwa od 60 min do 120 min lub więcej, w zależności od potrzeby.
Obejmuje także 1 konsultację z lekarzem psychiatrą dzieci i młodzieży (60 min.)
Informujemy, że lekarz może wymagać przeprowadzenia dodatkowych badań (nie uwzględnionych w cenie diagnozy) lub uznać, że jedna wizyta jest niewystarczająca do postawienia diagnozy. Taka dodatkowa i każda kolejna konsultacja psychiatryczna jest osobno płatna, zgodnie z cennikiem.
Wydanie zaświadczenia przez lekarza na potrzeby orzeczenia o kształceniu specjalnym dla poradni lub na potrzeby wniosku o niepełnosprawności jest dodatkowo płatne 160 zł za każde zaświadczenie.
Wydanie przez psychologa pisemnych zaleceń dla szkoły/przedszkola/nauczycieli jest dodatkowo płatne 150 zł.
Terapia psychologiczna
Terapia psychologiczna
Obejmuje wsparcie psychologa w sytuacjach m.in. kryzysu psychicznego, trudności w przezwyciężaniu sytuacji życiowych, trudności w odczuwaniu emocji i radzeniu sobie z emocjami, nagromadzenia napięcia związanego z przeżywanymi trudnościami, trudności w relacjach społecznych. Jest to terapia indywidualna.
Terapia Pedagogiczna
Terapia pedagogiczna
skierowana jest do dzieci mających specjalne potrzeby edukacyjne. Metody działań dostosowane są do potrzeb i możliwości dziecka. Terapeuta podczas zajęć skupia się na tych obszarach, które dziecku sprawiają największe trudności. Metody prace są bardzo różnorodne, to często zabawa, gry, wykorzystanie multimediów. Jest to terapia indywidualna lub grupowa.
Trening złości
Trening złości
to rodzaj treningu umiejętności społecznych, który wyjaśnia dzieciom czym jest złość, koncentruje się na radzeniu sobie ze złością, radzeniu sobie w sytuacjach trudnych i stresowych (porażki, niepowodzenia szkolne itp). Podczas zajęć dzieciom pokazuje się także techniki relaksacji oraz wspiera w budowaniu pozytywnej samooceny. Jest to terapia indywidualna lub grupowa.
DIAGNOZA ADHD
Diagnoza ADHD
Obejmuje:
- 3 spotkania z psychologiem (od 60 min. do 120 min. lub więcej, w zależności od potrzeby), w tym przeprowadzenie testu Conners-3 lub Diva-5 oraz
- 1 konsultacja z lekarzem psychiatrą dzieci i młodzieży (60 min.)
Informujemy, że lekarz może wymagać przeprowadzenia dodatkowych badań (nie uwzględnionych w cenie diagnozy) lub uznać, że jedna wizyta jest niewystarczająca do postawienia diagnozy. Taka dodatkowa i każda kolejna konsultacja psychiatryczna jest osobno płatna, zgodnie z cennikiem.
Wydanie zaświadczeń przez lekarza psychiatrę na potrzeby potrzeby poradni jest dodatkowo płatne 160 zł.
Wydanie przez psychologa pisemnych zaleceń dla szkoły/przedszkola/nauczycieli jest dodatkowo płatne 150 zł.
Terapia ręki
Terapia ręki/trening grafomotoryczny
zwraca uwagę na zdolności motoryki małej dziecka, czyli rąk. Głównym celem terapii jest usprawnienie precyzyjnych ruchów dłoni, rąk i palców. Polega na współpracy 1:1 terapeuty z dzieckiem, osoba prowadząca zajęcia wyszukuje atrakcyjne dla dziecka aktywności np. nawlekanie koralików, zakręcanie butelek, wyrywanki i wyklejanki, zawiązywanie sznurowadeł itd. Terapia ta skierowana jest do wszystkich dzieci które mają trudności manualne, grafomotoryczne, obniżony poziom graficzny pisma oraz trudności napięcia mięśniowego. Jest to terapia indywidualna.
Trening funkcji poznawczych
Trening funkcji poznawczych
Jest to terapia, której celem jest usprawnienie funkcji poznawczych. Funkcje (procesy) poznawcze pozwalają nam nam na pozyskanie wiedzy na temat otaczającej nas rzeczywistości, umożliwiają orientację w otaczającym na świecie, służą przetwarzaniu danych wejściowych (pozyskanych informacji) i generowaniu odpowiedniej reakcji (zachowania) na te informacje. Trening funkcji poznawczych obejmuje trening pamięci, myślenia przyczynowo - skutkowego, uwagi, percepcji. Jest to terapia indywidualna.